יום ראשון, 22 ביוני 2008

סוף טוב הכל טוב - מתקנים לקשירת אופניים בתחנת הרכבת בכפר-סבא

בעבר התרעתי, צעקתי, בכיתי, כתבתי, התלוננתי, ביקשתי, התחננתי...
לאחר גניבות רבות, 2 פוסטים (למרות שהיו צריכים להיות יותר), כתבה בעיתון, איסוף של 5 מנעולים פרוצים ולבסוף - תסכול גדול מגופים כמו רכבת ישראל, הותקנו להם בברכה מתקנים חדשים לקשירת האופניים במקום נצפה ונגיש.

אולי זה היה הבלוג?
משיחה עם מנהל התחנה (החדש יחסית) לאור גניבה נוספת של אופניים ומציאת מנעול פרוץ נוסף, עלה כי בכירי רכבת ישראל באו לבחון את הנושא והוא מחכה לתשובה.
הייתי רוצה להאמין אבל... מיד לאחר מכן, ביום ה' האחרון (ה- 19.6.08), קיבלתי עדכון מצור משעל (חבר ממגמה ירוקה ומוביל האקולנוע) על הקמת המתקנים החדשים. זה קרה יום אחרי שיחתנו ברכבת בדרכנו לעבודה בתל-אביב העיר הגדולה.

אז קצת תודות - לכל מי שעזר להפיץ ולספר, לכל הכותבים בעיתונות ולראשי הערים כפר-סבא והוד השרון, לכל הרוכבים שהתלוננו במשטרה ואצל רכבת ישראל וגם לאורבניקה שתרמו באמצעות פירסום בבלוג. אז בשעה טובה, אני שמח לחשוף בזאת - את המתקנים החדשים בהם התברכו רוכבי כפר-סבא.
אגב, משום מה היום עדיין בחרו רוכבים לרתום את אופניהם במקום המסורתי - אולי זה כוחו של הרגל?

יום שלישי, 17 ביוני 2008

תחבורה ציבורית - מוקד מידע משותף

כן, כן, אני פונה אליכם, נוסעי התחבורה הציבורית בארץ, וכן אליכם, אלו שבוחרים שלא להשתמש בה. האם התנסיתם לאחרונה בנסיעה ליעד לא מוכר באמצעות הרשת התחבורתית המונה אוטובוסים, רכבות, מוניות ועוד? אני סמוך ובטוח שברגעים אלו ממש, אתם, שבוחרים שלא להשתמש בה יושבים ומגחכים – "מדוע שנעשה זאת? הרי זמני ההמתנה וכן הנסיעה עצמה ארוכים, אני צריך להחליף מספר אוטובוסים או רכבות, ובעיקר... אין לי מושג איך לעשות זאת!"

כיצד ניתן לקבל את האינפורמציה?
חלק ממפעילי התחבורה הציבורית (חברות התחבורה הציבורית) מפרסמים את המידע לגבי השירות שהם מספקים ברשת האינטרנט. מידע זה מסופק במספר אתרים שונים ויש צורך לברר אצל כל מפעיל בנפרד. ראוי גם לזכור כי רשת האינטרנט איננה נגישה לכולם וכי לצערנו, עדיין אין לכל ילד או מבוגר בארץ מחשב. בנוסף, כמעט לכל מפעיל שירות מידע טלפוני עצמאי שנותן מידע על השירות שהוא מספק בלבד. כך, בכדי לברר כיצד מגיעים ממקום אחד לאחר בארץ, יש לבדוק אצל החברות שמספקות את השירות בין המקומות הללו. הדבר נהיה מסובך יותר עם ההפרטה שחלה בשירותי התחבורה הציבורית. בנסיעות המקומיות, יש צורך לדעת מי מספק את השירות מלכתחילה.

ראוי ומובן מאליו כי כינון מערכת מידע משותפת, תשפר את השירות שנותנים מפעילי התחבורה הציבורית ותאפשר לנוסעים רבים לעשות באמצעים אלו שימוש בנסיעות ארוכות טווח. לאור הצהרות משרד התחבורה בשנים האחרונות, אנו ממתינים בכליון עיניים לשיתוף פעולה בין מפעילי התחבורה הציבורית והקמה של מערכת מידע משותפת שכזו. מדוע לוקח כל-כך הרבה זמן?

אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולפנות אליכם, משתמשי התחבורה הציבורית ואלו שעשויים היו להשתמש בה, אנא השתמשו בכוחכם כצרכנים ופנו למפעילי התחבורה הציבורית ולמשרד התחבורה ותשאלו - - - מתי?

כדאי להכיר: אתר בלתי רשמי המהווה מאגר מידע לגבי מסלולי נסיעות בחברות השונות ושילובן - אוטובוסים.קום

יום ראשון, 8 ביוני 2008

דעה אחרת - ואולי נפוצה יותר - על העיר ולחציה!

מצד שני, המחאה יכולה לעזור לנו מה אנחנו רוצים מהעיר. מה אנחנו רוצים שהיא לא תהייה, תייצג ותייצר.

מעניין וגם מצחיק בטירוף!

יום שני, 2 ביוני 2008

בלי פאניקה - יש אורבניקה!

אורבניקה נכנסת לעיתון.


כולי תקווה שהגברת המודעות לקיום של הפעילות תביא להעצמה שלה, להצטרפות חברים נוספים ולחיזוק הפרויקטים הקיימים: גינה קהילתית-אורגנית בשכונת נווה עופר, כפרויקט דוגמא ופיילוט; סיירת 106 של אורבניקה; פרויקט תערוכת "פנטזיה אורבנית", תיעוד ופירסום "עץ בעיר" - תנועה עירונית אקולוגית ועוד.

כולם מוזמנים להצטרף!