יום שלישי, 15 בפברואר 2011

להציל את הדולפינריום - התייחסות נוספת

דניאל כותב מדוע ואיך לדעתו אפשר לייצר רצף אורבני משמעותי בין טיילת ת"א וגן צ'ארלס קלור, מבלי להרוס את הדולפינריום שנחשב על-ידי רבים לפיל לבן נוסף ופרויקט מגלומני והרסני.

האופציה של הרס ובניה מחדש היא "האופציה הקלה". יפה לראות את ההשקעה של דניאל במחשבה על שיפור הקיים וניצול יתרונותיו. בדיוק כפי שהסביר, מגרשי החניה הענקיים והמרחבים הפתוחים הגדולים של גן צ'ארלס קלור הם שמייצרים את התחושה של שממה אורבנית ומבנה הדולפינריום יכול לשמש כמוקד פעילות המזין את זו המתרחשת בגן צ'ארלס קלור ובמפגש שיכול להיות מעניין בינו לבין המרחב העירוני המבונה יותר מצפון.

יום שבת, 12 בפברואר 2011

ממחר: אסור למשאיות לנוע בבוקר באיילון

ממחר: אסור למשאיות לנוע בבוקר באיילון
במסגרת פיילוט של משרד התחבורה תיאסר התנועה של משאיות בין 6:30 ל-9:30. 'הגודש בכבישים יופחת ויצומצם זיהום האוויר'.

כך פורסם ב- NRG ולכן הגבתי:
בוז.
תנועת המשאיות מתחרה בזו של הרכב הפרטי. המשאיות מבצעות עבודה ותורמות לכלכלה יותר מאשר כל נהג רכב פרטי שיהיה לו מעכשיו קצת יותר קל להגיע לעבודה ברכבו, לשרוף עוד דלק ולייצר מזהמים ולבסוף גם לתפוס עוד מקום חנייה במשך שעות העבודה.



ברק הגיב:
אני נאלץ לחלוק עליך, לפקקים יש אפקט מצטבר, משיאות מאטות מכוניות שבתורן מאטות משאיות אחרות. מבחינה הנדסית הפילוט הזה הגיוני לחלוטין.


הגבתי:

הי ברק, תודה על ההתייחסות אך אינני מבין. 
ברור כבסופו של דבר כולם נתקעים. השאלה היא "מי צריך להתקע?". 
אני הייתי מציע לאמץ את גישתה של ג'יין ג'ייקובס ל"כרסום" המרחב של הרכב הפרטי שהוא האויב של החיים העירוניים. לדעתי כדאי אפילו להכין מסלולי תחבורה ייעודיים לרכבים מסחריים בעבודה כגון משאיות.
בזמנו התייחסתי לכך כאן וכאן.
אני מניח שלא הבנתי אותך אז אשמח להסבר מפורט יותר.



מחכה לשמוע יותר.

יום שני, 7 בפברואר 2011

מחסור באכיפת חניה בתחנות אוטובוס

מעצבן שאנשים מרשים לעצמם הכל. עצירה בתחנת אוטובוס "רק שניה" בשביל להקפיץ את הילד לגן. ושהקשישים יתאמצו וירדו לכביש כדי להתאמץ לעלות לאוטובוס.

יום חמישי, 3 בפברואר 2011

מרכז המידע הארצי של התחבורה הציבורית

ועכשיו פרסום חוצות ובעיתונים של פורטל המידע הארצי לתחבורה הציבורית.
אפשר להעלות גם משוב על השירות ישירות למשרד התחבורה. קו "שכח" אתכם בתחנה? הנהג לא עצר קרוב לשפה והייתם צריכים לצאת לכביש? נהגי רכב פרטי נכנסים למסלול התחבורה הציבורית? כנסו והגיבו! אפשר גם להחמיא :)
ובקרוב הפעימה השנייה של הרה-ארגון בגוש המרכזי של מטרופולין ת"א.