יום שלישי, 5 ביולי 2011

משהו מתעורר פה…

ביום ש’ האחרון נפגשנו שוב לעבודה בגינה של כולנו – הגינה הקהילתית ברמת אביב הירוקה. סיכום ביניים קצר מאז הקצאת השטח לגינה קהילתית, לא נעשתה בו פעילות משמעותית עד לאחרונה. הדבר נבע בין השאר לדעתי מעייפות החומר והתפוררות הקבוצה שנבנתה – בשל התהליך הארוך והשינוי במקום הגינה, וכן בשל העיכוב של העירייה באספקת שירותי ההשקייה שנובעה בין השאר מהיעדר קבוצת פעילים מגובשת.

116לאחרונה, מיה הגננת (של כרמל) מ”גן כמו פעם” ונעם שנפגשנו בקורס מובילי הגינות של עיריית ת”א-יפו, החליטו לנסות שוב (!!!) לקראת חופשת פסח, ערך הגן אירוע קצר בגינה שבו אורגנה ערוגת עשבי תבלין, עשינו קפה במדורה קטנה ופיקניק קצר עם מתנות לילדים – ספרי התפתחות! סביב כך ובהמשך, התארגנה קבוצה וכבר יש פעילות – ערימת קומפוסט, פינת ישיבה, ערוגה נוספת, צמחים ששרדו בערוגת עשבי התבלין ועוד… יש לנו כבר קבוצה בפייסבוק ואנחנו משתדלים לעדכן.

הפעם בנוסף ל”קבועים” הצטרפה אלינו מירי לקבוצה לחיזוק נוסף וגם נעמי, גלי וטל! הבקבוקים שמשקים את הערוגה מולאו, שתלנו וזרענו בערוגה החדשה – גרניום לימוני, עשב לימון, דלעות נוי, חמניות ועוד… קצת ספונטני ופחות מתוכנן אבל לאט לאט. ולבסוף, ישבנו ואכלנו פירות יבשים ואבטיח.

115מאז, כבר ביקרתי פעמיים בגינה – פעם אחת לראות מה קורה – היה צורך במילוי חוזר של בקבוקי ההשקייה (בקרוב בשאיפה מערכת השקייה מהעירייה) ונראה שחלק מהשתילים לא נקלטו וחלקם כן. בפעם הנוספת – להוריד את הזבל האורגני מהבית ולהוסיף לערימת הקומפוסט. גם הפעם נראה כי מרבית הבקבוקים ריקים אך לא היה לי זמן למלאם מחדש.

מיה עברה בעץבעיר והביאה שתילים וגם כנראה שמתחילים להנביט בגן – ההורים מוזמנים להביא אריזות אשל/קוטג/גבינה וכו’ ריקות.

כיף לראות שהגינה פותחת עיניים. נתראה ביום שבת הקרוב בשעה 18:00 להרכבת הקומפוסטר ולהדרכה ראשונית של נעם, או אפילו לפני כן בגינה במקרה.

יום שני, 4 ביולי 2011

אופניים או לא אופניים?! מתי ת”א-יפו תחליט?

כהרגלי מדי יום, עליתי על אופניי ורכבתי בדרכי לעבודה. גם היום, בשביל האופניים בקטע שבין רח' יעקב דורי ורח' על פרשת דרכים - הנמצא בדופן המערבית של חניון מסוף 2000, עמדו אופנועים ואופניים מיותמות ללא גלגלים במסלול הנסיעה. מעבר לעובדה כי מדובר בשביל אופניים בעייתי ומסוכן להולכי הרגל והרוכבים כאחד בשל היותו מעבר ראשי של אנשים מתחנת הרכבת וחניון מסוף האוטובוסים אל תחנות האוטובוס על דרך נמיר ובשל העובדה כי בזמן ההמתנה של אנשים לאוטובוס הם נוטים לשוטט תוך שיחה בנייד אל תוך הנתיב, האופנועים שבנתיב לא מוסיפים ותורמים לבטיחותו!

אז פניתי שוב (כבר פניתי לפני מספר שבועות) אל המוקד העירוני (106) והשארתי תלונה ובקשה שיעדכנו אותי. אז... לא חזרו אליי ועידכנו אבל לפחות קיבלתי מספר פנייה (חשוב לקחת!) במסרון לנייד - החלטתי לברר מה עלה בגורל הפנייה שלי (מספר 2820367 וזו הקודמת 2803199). מסתבר, כך מספרים במוקד הפניות, כי תשובת הפיקוח היא כדלקמן "לא טופל בשל מדיניות אכיפה ברחובות פנימיים".... רגע אני חוזר.... מדיניות? רחובות פנימיים??!!!

חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי באתר העירייה פרטים אודות מדיניות האכיפה מהסוג המצויין. מעבר לכך, מעניין מדוע הפיקוח העירוני מתייחס לדרך נמיר כאל רחוב פנימי. לבסוף, העירייה קידמה לא מזמן קמפיין לפיו "יש דברים שלא מתערבבים" וכן יצאה רבות בפרסום 100ק"מ של שבילי אופניים ופרוייקט השכרת האופניים שלה. אם כך, מדוע היא לא אוכפת נסיעה בטוחה באותם השבילים ללא קשר למיקומם?

והרי שתי תמונות שמציגות את האירוניה באופן שבו העירייה מתייחסת לרוכבים:



וגם קישור לסרטון קצר וקורע בנושא רק הפעם בניו-יורק: