יום רביעי, 17 בדצמבר 2008

כנס עשור למרכז השל - קיימות בישראל לאן ממשיכים? - בדיוק כך!

היום התקיים "כנס הקיימות בישראל" שהיווה ציון ל- 10 שנות פעילותו של מרכז השל. המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית הוא אחד הארגונים הפעילים לפיתוח של חזון סביבתי, חברתי, תרבותי ורוחני לעתידה של ישראל. בבסיס חזון זה, המושג "קיימות" או "פיתוח מקיים", שמשמעותו פיתוח המודע לעובדה כי האדם הוא חלק אחד מתוך מערכת מורכבת ביותר, מערכת החיים. פגיעה במערכת זו, המקשרת בין חי, צומח ודומם ומתארת את מערכת הגומלין בינהם, היא פגיעה שתתבטא גם בפגיעה באדם. החזון של מרכז השל הוא חזון החיים.
הכנס כלל פנאלים לדיון בנושאי חברה, סביבה ותרבות הקשורים במשבר הגלובלי שאנו חווים. משבר זה מוצא את ביטויו, לדעת רבים, גם במשבר הכלכלי שפוקד אותנו לאחרונה. בנוסף, מרכז הכנס עצמו סבב סביב קבוצות שיח שהתבקשו לנסות ולגבש כלים ואסטרטגיות ובעיקר לייצר חשיבה משותפת לגבי העתיד - כיצד ניתן להפוך את היוזמות והחלומות שלנו לכוח שיכול לחולל שינוי בחברה כולה.
במסגרת הכנס הושקה הרשת החברתית לקיימות - "שינוי ירוק" - רשת שתהווה נדבך חשוב ומקשר של התנועה הסביבתית (חברתית) ותקדם שיתופי פעולה ובסיס להעלאת והפצת רעיונות.
ברצוני להודות למרכז השל, על כנס מרתק ומעניין שהיווה בעצמו את אחד הכלים החשובים לדעתי לקידום הקיימות - השיח! מנסיוני הצנוע בפעילות סביבתית-חברתית, גיליתי שוב ושוב כי הדבר הקשה ביותר הוא להניע את עצמי (ואחרים) לפעולה. כשנפגשים אנשים שונים אשר לכולם רצון טוב לשתף פעולה למען מטרה משותפת - יוצאים מחוזקים ובעלי רעיונות לשיתוף פעולה ותמיכה אחת בפרויקט של השניה.

בקרו ב-שינוי ירוק

אין תגובות: