יום שבת, 31 במרץ 2012

נהלי עירייה–אם היא בעצמה איננה מחוייבת בהם… מדוע אנחנו?

סיפור שהיה כך היה. בקצה רחוב ברודצקי, פינת רחוב רידינג (זה הסמוכה למוזיאון ישראל) תנועת בוקר ערה. כבר תקופה ארוכה שתושבי הרחוב מעוניינים להסדיר אמצעי פשוט למיתון תנועה – כיכר.
למרות הקמת כיכר במפגש השני בין שני הרחובות, רק לאחרונה הוסדר הנושא ותוכננה כיכר במקום המותאמת להיבטים השונים הקשורים לבעלויות, הפקעות ושאר ירקות. בשעה טובה, התבשרנו באמצעות פלייר שהגיע עד לביתנו ובאמצעות שלטי החוצות, עד אפריל 2012 יושלמו העבודות שיכללו הקמת כיכר ושידרוג הרחוב. אגב, העירייה מפרסמת את כל העבודות שהיא מבצעת באתר העירייה.
בנימה חיובית – העדכון האישי בדואר וכן שיחה לבבית עם מנהל הפרויקט שחזר לאחר השארת הודעה במוקד 106 – הם בדיוק כיצד שהייתי מצפה מעירייה לתת שירות! אפילו את הצורך בעבודות באמצע הלילה בכדי לשמור על פעילות התחבורה הציבורית הבנתי ויישר כוח לעירייה על החלטה אמיצה בנושא.
ואולם, ישנן מספר היבטים שלדעתי ראוי היה לתת להם את הדעת:
גריעת חניות מיותרת ולאורך תקופה ארוכה – לרבות תקופה שבה אין עבודות המתבצעות. היה אפשר להחזיר את החניות ולמנוע חנייה של תושבים בניגוד לחוק בתקופות הביניים הארוכות בהן לא היו עבודות. כל שהיה נדרש זה קצת צבע / הורדת או הוספת שילוט.
שמירה על עצי הרחוב – ברחוב רידינג נשתלו עצים בוגרים לפני זמן לא רב מדי. למרות ההנחיות לשמירה, העתקה, כריתה ונטיעה של עצים, מתוך קובץ הנחיות ותנאים כלליים למתן היתרי בניה – מסמכים רשמיית של העירייה עצמה - העבודות שהתבצעו ברחוב פגעו בעצים כפי שניתן לראות בתמונות הבאות. יצויין כי אלו הנחיות חדשות משנת 2011. סעיף תכ- 13.5 מתייחס לעצים בוגרים ושמירה עליהם בזמן ביצוע העבודות לרבות –
  • “עטיפת הגזע או גידור העץ בחומרים קשיחים כגון איסכורית ובכך למנוע פגיעה בשורשים, גזע ונוף.”
  • “במסגרת ביצוע העבודות יש להתרחק כ – 3 מטר מגזע העץ, במקרה שצריך לחפור קרוב יותר לגזע יש להתייעץ  עם אגרונום אגף שפ"ע.”
להלן מספר תמונות שצולמו ב- 20.1.2012, כמה ימים לאחר הפגיעה בפועל:
024028
025
תמוה בעיניי מדוע קבלני ועובדי העירייה עצמה לא טורחים במימוש הנוהל ובשמירה על העצים שכסף כה רב הושקע בנטיעתם ובטיפוחם בשנים הראשונות. אני תקווה כי לקראת המשך העבודות ימוגנו העצים. אולי לאגף שפ”ע או הנדסה פתרונים?

אין תגובות: