יום שלישי, 17 ביוני 2008

תחבורה ציבורית - מוקד מידע משותף

כן, כן, אני פונה אליכם, נוסעי התחבורה הציבורית בארץ, וכן אליכם, אלו שבוחרים שלא להשתמש בה. האם התנסיתם לאחרונה בנסיעה ליעד לא מוכר באמצעות הרשת התחבורתית המונה אוטובוסים, רכבות, מוניות ועוד? אני סמוך ובטוח שברגעים אלו ממש, אתם, שבוחרים שלא להשתמש בה יושבים ומגחכים – "מדוע שנעשה זאת? הרי זמני ההמתנה וכן הנסיעה עצמה ארוכים, אני צריך להחליף מספר אוטובוסים או רכבות, ובעיקר... אין לי מושג איך לעשות זאת!"

כיצד ניתן לקבל את האינפורמציה?
חלק ממפעילי התחבורה הציבורית (חברות התחבורה הציבורית) מפרסמים את המידע לגבי השירות שהם מספקים ברשת האינטרנט. מידע זה מסופק במספר אתרים שונים ויש צורך לברר אצל כל מפעיל בנפרד. ראוי גם לזכור כי רשת האינטרנט איננה נגישה לכולם וכי לצערנו, עדיין אין לכל ילד או מבוגר בארץ מחשב. בנוסף, כמעט לכל מפעיל שירות מידע טלפוני עצמאי שנותן מידע על השירות שהוא מספק בלבד. כך, בכדי לברר כיצד מגיעים ממקום אחד לאחר בארץ, יש לבדוק אצל החברות שמספקות את השירות בין המקומות הללו. הדבר נהיה מסובך יותר עם ההפרטה שחלה בשירותי התחבורה הציבורית. בנסיעות המקומיות, יש צורך לדעת מי מספק את השירות מלכתחילה.

ראוי ומובן מאליו כי כינון מערכת מידע משותפת, תשפר את השירות שנותנים מפעילי התחבורה הציבורית ותאפשר לנוסעים רבים לעשות באמצעים אלו שימוש בנסיעות ארוכות טווח. לאור הצהרות משרד התחבורה בשנים האחרונות, אנו ממתינים בכליון עיניים לשיתוף פעולה בין מפעילי התחבורה הציבורית והקמה של מערכת מידע משותפת שכזו. מדוע לוקח כל-כך הרבה זמן?

אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולפנות אליכם, משתמשי התחבורה הציבורית ואלו שעשויים היו להשתמש בה, אנא השתמשו בכוחכם כצרכנים ופנו למפעילי התחבורה הציבורית ולמשרד התחבורה ותשאלו - - - מתי?

כדאי להכיר: אתר בלתי רשמי המהווה מאגר מידע לגבי מסלולי נסיעות בחברות השונות ושילובן - אוטובוסים.קום

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בהחלט אחד הפערים החשובים שיש בתח"צ בארץ.

צריך מוקד מידע טלפוני אנושי *זמין* וכמובן אתר אינטרנט רשמי.

כמו כן הצעה חשובה שנתקלתי בה: מפות עם סימון כל קווי האוטובוסים (כמו מפות הרכבת התחתית האירופאיות המפורסמות) על גבי מפה, וחלוקתה בחינם לנוסעים + תליה בתחנות.

השורה התחתונה היא שלא מעניין את הנוסע אם כדי להגיע מ- X ל- Y הוא צריך את חברת קווים, דן או אגד. מבחינתו אוטובוס זה אוטובוס.

קווים טלפון אמר/ה...

אנחנו מסכימים מאוד עם כל מה שכתוב בכתבה. הדבר הכי חשוב בשימוש בתחבורה הציבורית היא לדעת את מסלולי הקווים ולתכנן את הנסיעה בצורה האולטימטיבית.
אנחנו ממליצים מאוד להיכנס לאתר של חברת קווים ולהשתמש בשירות הלקוחות המצויין לתכנון הנסיעה.