יום ראשון, 26 ביולי 2009

נמצא כרטיס מעבר... מי יודע מה זה אומר?

לפני כחודשיים עליתי על קו 25 של דן מביתי בדרכי לעבודה. גיליתי כי בתחתית הכרטיס שהודפס עבורי הופיעה הודעה על כרטיס מעבר. בבירור שניסיתי לערוך עם הנהג עצמו, אח"כ עם שירות הלקוחות של חברת דן וגם עם אוסף של פקחים שפגשתי בחניון רידינג (ופשוט הייתי חייב לשאול) - לא קיבלתי מענה לתשובות שהעליתי:
  • באילו קווים אפשר להשתמש בכרטיס המעבר? (אני מניח שהם קשורים לקווים המפורטים מטה)
  • תוך כמה זמן ניתן לנצל את המעבר? (בחיפה אפשר במשך שעה מקניית הכרטיס להחליף קווים או לנסוע באותו הקו)
  • מדוע בשימוש ב"רב-קו" לא מודפס עבורי כרטיס המעבר?

ואפרופו כרטיס ה"רב-קו", שלי פתאום שבק חיים. מה עושים? נוסעים למוקד השירות בחניון האוטובוסים ברכבת מרכז או לתחנה המרכזית החדשה. המנהל הנחמד (יש לציין) בתחנת ההנפקה ברכבת מרכז הסביר לי שהכרטיסים הישנים לפעמים מתקלקלים ואחרי שאתקן זה כבר לא יקרה - כולי תקווה. ואני שוב מעלה בהזדמנות זו את הבעיה שלמרות ומדובר בפרויקט לאומי, אין כתובת פנייה מסודרת לתקלות בכרטיס שבו גם עושים שימוש חברת קווים (שלא מצאתי אזכור לרב-קו באתר שלה) וחברת סופרבוס. גם נציגי השירות של "החברה להזזת ערים" שבעצם מבצעים את הנפקת הכרטיסים בעבור חברת דן, לא יודעים לאן להפנות מעבר לשירות הלקוחות של חברת דן - שאני מזכיר, למרות פניות שלי לגבי כרטיס המעבר, טרם קיבלתי עד היום התייחסות והסבר. אולי אפשר לנסות את המפקח על התעבורה במשרד התחבורה כפי שמשרד התחבורה מציע. אם מישהו פונה - אשמח להתעדכן.

תגובה 1:

Oren אמר/ה...

א. לגבי כרטיס מעבר: אכן בעיה. יש מקרים (אגד) שמקבלים כרטיס מעבר רק לאחר בקשה! ומי לעזאזל יודע לנחש שזכאים לכרטיס מעבר?
שורה תחתונה: אתה צריך לשאול בפורום תח"צ בתפוז. הם יודעים הכל.


ב. לגבי רב-קו, הוא כבר בשימוש בעוד חברות: נתיב אקספרס (שגם עוברת בתל אביב) וקונקס. אכן, בעיה שאין לזה אבא אמיתי, אני מתחיל לחשוב שאולי זה חיובי שדן "השתלטו" על העסק באיזשהו מקום, כי בלעדיהם זה עלול היה לגווע.

אגב ע"פ פורום תח"צ בתפוז, רב-קו יכנס לרכבת ישראל עד 2011, ואף צפוי להתחיל מוקדם יותר.