יום ראשון, 26 ביולי 2009

תאב"א יוזמת - סקר מקומות חניה נדרשים לאופניים בת"א-יפו

עומר כהן, רכז ת"א-יפו בשביל אופניים (תאב"א) מעדכן בבלוג שלו על יוזמה להקמת צוות בנושא גניבות האופניים. הצוות עורך בימים אלו סקר למיפוי מקומות בהם קיים מחסור במקומות חנייה מוסדרים לאופניים. אתם מוזמנים להצטרף לצוות, לעזור בסקר ופשוט למלא את המקומות שמצאתם בקובץ המשותף.

עומר גם מעדכן על כך שבעיריית ת"א-יפו התחילו לגבש תכנית להתמודד עם התופעה. אני מצפה להמשך דיווחים על התכנית, היעדים שלה והאמצעים בהם היא תנקוט.

לבסוף, מצורף קישור למחקר על מדיניות לצמצום גניבות אופניים שערך מרכז המידע והמחקר של כנסת ישראל. המחקר מעלה השערה לפיה במדינות שבהן נעשה שימוש נרחב באופניים, מושקעים מאמצים רבים יותר במטרה למנוע גניבות ולכן הסיכוי לגניבה קטן. בנוסף תרומתו הגדולה של המחקר לדעתי היא העלאת מספר אמצעים להתמודדות עם התופעה:
  • תשתית נאותה - נדרשת תשתית נאותה לקשירת האופניים (מקומות חנייה מוסדרים) - במקומות נגישים, מוארים ובטוחים שבהם גם פיקוח ציבורי ומעבר אנשים רבים בשעות היממה. (בהדגשה התוספת שלי). נמצא כי קשירת אופניים למקומות מוסדרים יעילה יותר במניעת גניבות.
  • אבטחה נאותה - נדרש חינוך והסברה בנושא אבטחה של האופניים. ישנו מספר מועט של דרכים לקשור את האופניים בצורה מאובטחת ורק כ- 20% מאופניים שנסקרו בלונדון נמצאו כקשורות באופן בטוח. כמובן שגם לאמצעי הקשירה והאבטחה עצמם (מיקום החנייה ואמצעי האבטחה הנוספים - מיקום ציבורי, אכסון מוסדר ושמירה) יש חשיבות רבה.
  • תכניות לרישום אופניים - מספר שלדה, שמירת קבלות רכישה וכן ראיות נוספות לבעלות על האופניים מקשים על זיהוי הבעלים האמיתיים בעת מציאת זוג שנגנב. מרשם אופניים מרכזי שבו נעשה רישום השלדה ו/או סימון מסוגים שונים מקילה על האכיפה ואיתור אופניים שדווחו כגנובות וכן כאמצעי הרתעה לגנבים.
  • פעולות אכיפה יזומות - הלוואי עלינו במדינתנו הקטנטונת שבה משטרת ישראל עוסקת במעבר הולכי רגל באדום ובאכיפת מהירות (נהגים מועדים) במקום לטפל בנהגים מסוכנים על הכביש.

אין תגובות: