יום ראשון, 11 באוקטובר 2009

תגובה להתייחסות: תרגיל בהרס ובנייה

מצאתי לנכון לפרסם התייחסות מפורטת שלי לפוסט של יאיר בנושא תרגיל בהרס ובנייה בבלוג המעולה שלו - Planning Jerusalem.
והרי ההתייחסות:
לכבישים יש גם תועלות שבאופן נוח אתה מתעלם מהם. הם מאפשרים העברת סחורות ובכלל גם אנשים ממקום למקום. הם מייצרים גם תועלות כלכליות - אפשרות לעבודה ואספקת השירותים.
עם זאת, אני מסכים ותומך בעמדה שגורסת בקידום התח"צ וצמצום השימוש הנרחב בכבישים בעבור רכבים פרטיים. נת"צים, נת"צים ושוב נת"צים (ואם אפשר גם נתיב בעבור משאיות - כן כן, משאיות כבדות בדרך לירושלים!) על חשבון הרכב הפרטי.
ועוד הערה קטנה לגבי מרכז כלל והרעיון להרוס אותו ולבנות אותו מחדש - מהו המכפיל שיאפשר את ההריסה והבנייה מחדש? איזה גודל של מפלצת תתקבל שם? אני מניח שללא תכנון ועיצוב מדוקדק עד כל פרט אחרון, כל דבר שלא יבוא במקומו יחרוג מקנה המידה האנושי.

אין תגובות: