יום שבת, 17 במאי 2008

תעודת עניות - תחנת רכבת ישראל בכפר סבא

יום יום, בהגיעי על אופניי לתחנת הרכבת בהוד השרון בכדי לנסוע לת"א או לחיפה, אני נתקף בחששות ופחדים. מתקן האופניים, שהותקן על-ידי רכבת ישראל בכדי לאפשר לי מקום מוסדר לחנייה, נמצא במקום חשוך, אפל ומוסתר מהעין.

תופעת הגניבות מהמקום ידועה למשטרה. לי עצמי, נגנבו 2 זוגות אופניים בהפרש של כחודש ימים. מפעם לפעם נמצאים במקום מנעולים חתוכים נוספים. ראוי לציין כי קשירת האופניים אסורה בשטח שלפני התחנה מטעמים בטחוניים ואין מקום אחר שמותר לקשור אותם בצורה מוסדרת. משיחות עם עוברים ושבים והתעניינות בנושא, עולה כי התסכול רב בקרב ציבור רוכבי האופניים בכפר-סבא והוד השרון.

תמונות של מנעולים חתוכים בחנייה המוסדרת:


התלונות שלי בפני מנהל התחנה נענו כי הם שוקלים להתקין מצלמת דמה שתפחיד את הגנבים. יופי.... מאז שיחתנו עברה כבר כחצי שנה – מה קורה? התלונה שהגשתי במשטרת ישראל מטופלת כתלונות אחרות אשר להן אין עניין בציבור. לאחרונה פורסמה כתבה במקומון שהציגה את פתרון המשטרה לעניין – משהו בסגנון של "סיירנו במקום כ- 15 דק' ולא ראינו כלום... אילו גנבים מתוחכמים". תגידו... אתם עושים צחוק מעבודה?
התלונות שלי לרכבת ישראל, בעל-פה ובכתב גררו את התגובה כי רכבת ישראל אינה אחראית לאבטחת אופניי וכך נותרתי חסר ברירה. המתקן נמצא במקום המשמש כ"פרצה לגנב", אסור לחנות במקום אחר, לא ניתן להעלות את אופניי לרכבת... מה ניתן לעשות? כצרכן הבוחר לעשות שימוש ברכבת, אני מצפה שרכבת ישראל תספק את התשובות לשאלותיי ואת הפתרונות לבעיות של משתמשים בה.
אז בואו ואני אציע פתרונות - קיים מרחב שלם למיקום החניות בצורה שלא תפגע חלילה ברחבת שטחי ההתארגנות של כוחות החירום וגם לא תבוא על חשבון פגיעה בהולכי הרגל. הסיפור הוא כמה מאות שקלים הנדרשים בכדי להעתיק את המתקן למקום אחר.

הצעות למיקום אפשרי... מממ... לקח לי הרבה זמן לחשוב עליהם:


עיריית כפר סבא אף היא פועלת לקידום רכיבת אופניים. אופניים הם פתרון בר-קיימא מבחינה סביבתית, חברתית וכלכלית לתחבורה עירונית. קישור בין אמצעי התחבורה השונים היא אינטרס גם של העירייה. חברי מועצת העיר פועלים לעידוד השימוש באופניים בסביבה העירונית. אולי הם יוכלו להרים את הכפפה!

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

יש לך רעיונות לצעדים מעשיים שאנחנו יכולים לעשות בתור רוכבים / נוסעים?
אני התחלתי לבוא ברגל לרכבת אבל זו כנראה לא מחאה מאוד אפקטיבית.

יהונתן הימן אמר/ה...

כשפגשתי מישהו שגנבו לו את האופניים. יידעתי אותו על כך שהמקום מועד לגניבות, המלצתי לו להגיש תלונה במשטרה ובנוסף לתלות שלט במקום.
הוא אכן תלה שלט ששרד תקופה ארוכה יחסית לפני בוא החורף - כל הכבוד לך רוכב יקר!
אני חושב... לספר לספר לספר... לאנשים, חברים ולכל מי שרק רוצה לשמוע.
בנוסף, אני מציע לפרסם פוסט משלך בנושא... קצת תדמית רעה לרכבת עשוייה לעזור.
הבנתי שהיתה כתבה במקומון בכפר-סבא או הוד השרון. אולי אפשר לקדם את פירסום הנושא גם במקומון המקביל וגם בעיתונות הארצית.
אופציה נוספת היא פניה לארגונים שעוסקים בנושא כמו אתר tluna.co.il למשל, ישראל בשביל אופניים, מגמה ירוקה, תחבורה היום ומחר ועוד.