יום שני, 20 באפריל 2009

אתר חדש - Hoody - האם אתה מכיר את השכן?

Hoody הוא מיזם חדש מבית Webit שגם מהווים את המנוע מאחורי הרשת החברתית-סביבתית "שינוי ירוק" מטרתו היא חיבור בין אנשים ועסקים שגרים בסמיכות זה לזה. כפי שמספר יוצרו יואב סגל:

"
Hoody נוצר מצורך אישי שהתעורר לפני שנתיים שהיה לשתף את השכנים שלי בקומפוסט הביתי שאפשר שיתוף לעוד מספר משפחות. במהלך המחקר ראיתי שאין פלטפורמה שכונתית שבאמת נותנת מענה לחיבור שכנים על בסיס גיאוגרפי וניגשתי לאפיין את האתר."

"מה שמניע אותי אישית ב- Hoody הוא התשוקה לחבר בין אנשים כדי ליצור קהילה מקומית שכייף לחיות בה. אני מיישם בפרויקט עקרונות של כלכלה מקומית בה השכנים הם אלו שבאים בקשר עם בתי העסק הקטנים והבינוניים ומסייעים להם לחזק את הקשר עם הקהילה. כמו כן האתר יאפשר חיבור בין תושבים שיש להם מן המשותף, במה להחלפות וכן מקום להציע בו את כישוריך המקצועיים."

"אני משוכנע שהדרך ליצירת סביבה מקיימת ונעימה מתחילה בך, באזור המגורים שלך בקהילה הפיזית שעוטפת אותך וזה מה שאני פועל לעשות באמצעות האינטרנט. אני מעוניין לקחת את הכלים והטכנולוגיה העדכנית ביותר על מנת ליצור אתר חי ונושם שאתה ממש "מרגיש" את הקצב של העיר, השכונה, הרחוב שלך. פלטפורמה זו תחבר ותשבור את הקרח בתקופה שכבר לא הולכים לבקש חצי כוס סוכר מהשכן."

לדעתי, פלטפורמה כזו חשובה בעיקר נוכח הניתוק בין אנשים וקהילות ופגיעה במקומות המפגש הציבוריים המסורתיים כגון - המכולת השכונתית, בית הכנסת, המתנ"ס, מגרשי המשחקים ובעיקר הרחובות. רחובות רבים נפגעים בשל העדפת השימוש בהם לצורך העברת כלי רכב ממקום למקום ופחות כמקום מפגש, מרחב ציבורי-מסחרי וכמקום משחק בלתי פורמלי ומוקד בילוי שעות הפנאי.



בכל אופן, אני ממליץ בחום לקפוץ לשכונה - כנסו והרשמו ל-
Hoody עוד היום. מי יודע... אולי השכן/השכנה הבאים שלכם הם החצי השני שלו חיכיתם? אולי הם בדיוק עברו לגור קרוב אליכם ורוצים להכיר מישהו לקפוץ אליו לכוס קפה?

3 תגובות:

עדי טל הימן אמר/ה...

הסתקרנתי
נכנסתי
נרשמתי.
עכשיו מה? לא הצלחתי להבין אם האתר כבר פועל או רק צובר נרשמים. מה הלאה?

רכב חדש אמר/ה...

אני בהחלט חושבת שהתנהלות במתכונת זו תפחית את בצורך בנסיעות ארוכות ואכן תתרום לפיתוח יחסים בתוך השכונה- דבר חשוב מאוד לנו כאנשים :) יתמוך בעסקים פרטיים ויקל על החיים לכולם- כל הכבוד להם על היוזמה !

דלתות כניסה אמר/ה...

הפעילות הזו חשובה מאוד, לציבור חסר מידע בכל הקשור לנושא, אני הופתעתי שלקוחותי לא היו מודעים לכך שאף צבע דלת הכניסה שלהם יכול להיות גורם המשפיע מבחינת שימור האנרגיה.
יש עדיין מקום גדול להשלים מידע חסר לקהל הרחב בנוגע לחיים ירוקים יותר