יום שני, 26 באפריל 2010

סיורים להכרת טבע עירוני - אלו שהיו ואלו שמתוכננים...

בעקבות הסיור המוצלח שהתקיים לפני כשבוע, התקיים סיור נוסף בשכונה להכרת פרחי הבר והצמחייה הטבעית העונתית בשטחים הציבוריים הפתוחים בשכונה שאינם מרוססים. לא נכחתי בסיור הפעם, אך בעדכון שקיבלתי מגלית סמואל (מובילת פורום תושבים למען טבע עירוני בת"א-יפו) עולה שגם לסיור זה הגיעו מתעניינים רבים - בסביבות ה- 20! הסיור כלל הפעם הדרכה של טל לבנוני (דוקטורנטית בפקולטה למדעי-החיים באוניברסיטת תל-אביב) והיה בתשלום (סמלי ביותר) לכיסוי הוצאות ההדרכה המקצועית. כיף לראות את הפעילות של הפורום להגברת המודעות וההכרות עם מה שיש לנו פה מתחת לאף.

ובעקבות זאת, היום ראיתי ששפכו במקום חומרי בניה - לפיתוח גן הילדים למיטב הבנתי. במזל הפעילות זוהתה על-ידי הפורום שפנה לקבלנים והסביר להם על אילו חלקים יש לשמור. הם כמובן שיתפו פעולה מתוך רצון טוב. למרות זאת, חבל שאין תיאום בין גורמי העירייה. הפורום אמנם בקשר עם אגף שיפור פני העיר (וגם כמה אחרים) אך במסגרת מתן ההיתר לעבודות (לא ברור אם הן תואמו בכלל עם אגף שפ"ע) היה צורך להביא אותן גם לידיעת הפורום היות וזהו אחד השטחים הרגישים אשר לגבם קיימים הסכמים עם העירייה לגבי אי-ריסוס וכיסוח בשל ערכי הטבע העירוני הקיימים בו.
לבסוף, ביום שבת ה- 1.5 יתקיים סיור נוסף - והפעם להכרת וליקוט מגוון צמחי בר למאכל. להלן הודעה בעניין:
ביום שבת, 1.5.10, בשעה 9:45 בבוקר נקיים סיור להכרת וליקוט מגוון צמחי-הבר למאכל בשטחים הציבוריים הפתוחים בשכונה, רגע לפני שהצמחייה העונתית תתייבש ותכוסח. מדריך הסיור יהיה אורי מאיר-צ'יזיק, איש מרתק ורב פעלים – היסטוריון של המזון והתזונה, יועץ תזונתי, שף ומנחה סיורי ליקוט בכל רחבי הארץ. בסיומו של הסיור נכין סלט טרי ועשיר מעשבי-הבר שליקטנו.
משך הסיור המשוער: כשעתיים.
נא הגיעו בנעליים סגורות ונוחות. רצוי להצטייד בכובע ובשתייה.
ההשתתפות בסיור בתשלום של 15 ש"ח למבוגר ו-30 ש"ח למשפחה (הורה/ שני הורים + ילדים)
נפגשים ביום שבת, 1.5.10 (אחד במאי) בשעה 9:45 בדיוק ברח' ברודצקי 36, פינת שדרות אבנר (ליד מעונות הסטודנטים וקיוסק "טייסטו", מול המרכז המסחרי הישן).
לפרטים נוספים: galitsml@netvision.net.il פורום תושבים למען טבע עירוני ואיכות הסביבה בתל-אביב-יפו
וביום שבת ה- 15.5 יתקיים סיור נוסף - והפעם להכרת אוכלוסיית הציפורים העשירה של שכונת רמת-אביב הירוקה. להלן הודעה בעניין:
ביום שבת, 1.5.10 בשעה 8:30 בבוקר יתקיים סיור טבע עירוני להכרת אוכלוסיית הציפורים העשירה והמגוונת בשכונת רמת-אביב הירוקה, בהנחיית איתי ברגר, מאסטרנט מהחוג לזואולוגיה באוניברסיטת תל-אביב.השכונה מהווה "גן-עדן" לציפורים בשל ריבוי החורשות, השיחים והצמחייה הטבעית וניתן למצוא בה, על רקע זה, מגוון עשיר של ציפורים, ובכלל זה ציפורים נדירות שעוברות בשכונה במהלך עונת הנדידה, המתרחשת בימים אלה.
הסיור מאורגן על-ידי "פורום תושבים למען טבע עירוני ואיכות הסביבה בתל-אביב-יפו", כחלק מסדרת סיורים להכרת ערכי הטבע העירוני הייחודיים של שכונת רמת-אביב. במסגרת הסיור, נכיר את מגוון מיני הציפורים בשכונה ונצפה בהן, בין היתר, באמצעות טלסקופ. בואו לגלות יחד איתנו את עולמן המרתק של הציפורים שמנעימות את אוזנינו בשירתן היפהפיה ותורמות לאופי הכפרי והטבעי של רמת-אביב הירוקה.
משך הסיור: כשעתיים.
רצוי להצטייד בכובע ובשתייה. בעלי המשקפות שבינינו, מוזמנים להביאן.
ההשתתפות בסיור בתשלום סמלי של 10 ש"ח למבוגר ו-5 ש"ח לילד.
נפגשים בשעה 8:30 ברח' כפר-יונה 13 (השביל שליד המרכז המסחרי הקטן, שמוביל לחורשה)
לפרטים נוספים: galitsml@netvision.net.il פורום תושבים למען טבע עירוני ואיכות הסביבה בתל-אביב-יפו

אין תגובות: