יום רביעי, 17 בפברואר 2010

גינה קהילתית ברמת אביב

איזה כיף, אחרי שנוצר קשר בין כמה פעילים למען טבע עירוני בשכונה בהקשר להקמת גינת קהילה בשכונה מסתבר שקיימת כבר יוזמה כזו שמקודמת על-ידי אחרים. אז כרגע נותר להצטרף ליוזמה שמתואמת כבר עם העירייה. כדאי לציין שעיריית ת"א-יפו היא העירייה היחידה שאני מכיר שגיבשה ממש נוהל רשמי לקידום יוזמות לגינות קהילתיות ובין הבודדות מלב ירושלים וככל הנראה עיר הכרמל שהקימה מבנה ארגוני ברמה העירונית לעידוד גינות הקהילה בתחומה.


אז, הגינה מתוכננת בצמוד לביה"ס אילנות ברחוב גרונימן.
מפגש ראשון יתקיים ביום ו' (ה- 19.2) בשעה 10:45 במקום (בסוף השביל שבין גרונימן 9 לבית הספר).
ככל הנראה ישנה תמיכה של מנהלת בית הספר בפרויקט והיא רואה בו הזדמנות ללימוד ועשייה בתחומי הגינון, הביולוגיה, הטבע העירוני והסביבה. כמו-כן, זוהי הזדמנות נהדרת לפרויקט קהילתי משותף בו בית הספר מהווה גורם מוביל. לפי הבנתי, הגרעין הקשה והיוזמה הם של הורים לתלמידים בבית הספר. בנוסף לתמיכה הצפויה מהעירייה ומהמשתלה העירונית, בית הספר מוכן גם ככל הנראה לסייע באמצעות משאבים נוספים מעבר למשאב האנושי!
בתמונות - שטח הגינה בטרם המפגש ותחילת העבודות. מקווה לראותכם.

5 תגובות:

טופז אמר/ה...

גינה קהילתית זה נפלא - ושמח על כך שהמנהלת תומכת. אולי המנהלת גם תתמוך בפתיחת שער הכניסה לאילנות מכיוון הגינה הקהילתית ותסגור את שער הכניסה מרחוב גרונימן-ויסתיים הסיוט של דיירי הרחוב מכניסת וחסימת רכבי הורי ילדי בית הספר את הרחוב

יהונתן הימן אמר/ה...

הצעה נהדרת טופז. אשמח אם תרצה להצטרף לפעילות ואולי גם להציע למנהלת!

ייעוץ אירגוני אמר/ה...

אני גם מצטרפת להצעה של טופז, הגיע הזמן להזיז דברים!

יהונתן הימן אמר/ה...

תודה "ייעוץ אירגוני". לאחר תהליך ארוך יחסית נבחר שטח במקום אחר - בקצה רח' קרני. מוזמנת לעיין בפירוט כאן - http://jonathanheyman.blogspot.com/2010/04/blog-post.html
כיום ישנה התעניינות מחודשת בפיתוח הגינה. אם יש עניין, אולי אפשר לקדם פעילות.

יהונתן הימן אמר/ה...

לידיעת מי שמגיע וקורא - הגינה מחדשת את פעילותה. הפעם בשטח שהוקצה בקרני 15, בצמוד לגני הילדים של העירייה. מחר ב- 2.7.2011 בשעה 18:00. מוזמנים לכתוב גם ל- gina.ramat.aviv@gmail.com ולהצטרף לרשימת השותפים וכן לקבוצה בפייסבוק - http://www.facebook.com/groups/gina.ramat.aviv?ap=1.