יום שבת, 10 באפריל 2010

גינת קהילה ומי בא? וגם... סיור טבע עירוני בשכונה - לגלות את הטבע כל כך קרוב!

התקבלה החלטה! השטח שהוקצה לגינה הקהילתית ברמת אביב הוא השטח של גן אבנר, בצמוד לרחוב ברודצקי בחלק הרחוק ביותר ממעונות הסטודנטים (מסומן באדום).

ההחלטה התקבלה בסופו של תהליך ארוך שכלל:

  1. סיעור מוחות של תושבים לגבי שטחים אפשריים
  2. הגדרת קריטריונים של התאמה לגינון, לפעילות בגינה, השפעה על סביבת המיקום, השפעת הסביבה על הפעילות בגינה ועוד.
  3. סיור משותף עם נציגת העירייה בשטחים והערכתם
  4. תליית שלטים לצורך קבלת התייחסויות

אז... מה קורה עכשיו? מה השלב הבא שצריך לדעתכם לעשות? אולי להפגש ולדבר על איכויות השטח והפעילויות הרצויות לנו? אפרופו איכויות השטח...

אתמול התקיים סיור להכרת טבע עירוני בשכונה. את הסיור הובילה גלית סמואל מפורום תושבים למען טבע עירוני בת"א-יפו והשתתפו בו גם תושבי שכונות אחרות ופעילים בפורום הירוק בת"א-יפו.

הגיעו משתתפים רבים שנהנו לגלות את מגוון הצמחים המופלא שגדל בר בשטחים הבלתי מרוססים בשכונה (לפי סקר ראשוני של בוטנאי שתרם מזמנו לפעילות הפורום כ- 80 מינים שונים!). נדהמנו גם לגלות כמה מהם יכולים לשמש למאכל כגון החוביזה (חלמית על סוגיה), התודרה הסייגית, מרור הגינות, סרפד וגדילן מצוי... וגם להבין את החשיבות הרבה של הצמחייה העונתית הבלתי פורחת! מצורף קישור לרשימת הצמחים שהוזכרו בסיור.

מסתבר שקיים הסכם בין הפורום לאגף לשיפור פני העיר (שפ"ע) לפיו 3 שטחים ציבוריים נשארים בלתי מרוססים ולא עוברים כיסוח. שטחים אלו כוללים את חורשת רידינג, גן אבנר וחורשת כפר יונה (מסומנים באדום). כמו שאתם בוודאי יודעים לאור עובדה זו, ניתן לראות בשטחים אלו פרחי בר רבים ובהם למשל הפרגים המדהימים שמקשטים אותם בימים אלו.

במסגרת הסיור נשאלה השאלה - מה אנחנו יכולים לעשות בכדי לתרום לשמירה על צמחיית הבר שגדלה בשכונה ומשמשת בית גידול חשוב למיני בעלי חיים שונים וכמקור לאספקת שירותים טבעיים לאדם (האבקה, מזון, ספיחת מזהמים, ועוד)? אני בכל אופן, מתכוון לשלוח מכתב אל גורמים בעירייה לצורך יידוע שלהם לגבי הסיור וההנאה ששאבתי מלגלות את הטבע - כל כך קרוב! השתתפתם? התרשמתם?? - כתבו גם אתם לנבחרי הציבור ולבעלי התפקיד בעירייה!

אפרופו טבע עירוני... היום ראיתי קיפוד קטן מאחורי הארטגלס 5א בשיחים.


2 תגובות:

אלון אלירן אמר/ה...

כמי שמַכיר את השטח מילדות, התרגשתי לראותו מתעורר לחיים, ועכשיו גם גינה קהילתית! יש פתח תקווה לתל אביב!

יהונתן הימן אמר/ה...

היה באמת מדהים, והתגובות של כל מי שפגשתי - גם היום בסיור של עובדי העירייה במקום - היו חיוביות! כל מי שהשתתף בסיור מוזמן להגיב עם רשמיו וגם לשלוח אותם לאחראים בנושא בעירייה. פרטים אצל גלית כמובן.